Erasmus+ Ana Eylem 2 – Yenilik ve İyi Uygulama Değişimi için İşbirliği (KA2) altında yer alan Stratejik Ortaklıklar adı altında Türkiye Ulusal Ajans'ı tarafından desteklenen Türkiye, Polonya,İtalya, Portekiz ve İspanya'nın katılımı ile " Young Enterprising Students "(Genc Girisimci Öğrenciler ) adlı Erasmus + projesinin öğrenci hareketliliği 30 Eylül-4 Ekim 2019 tarihleri arasında Circolo Didattico V A.Gramsci Okulu Bagheria ,İtalya 'da yapılmıştır.Proje kapsamında düzenlenen toplantıya Hürriyet İlkokulu sınıf öğretmenleri Selver Beyza DEMİR GÜZEL,Şenay BALABAN ve 4/C sınıfından Seyda Ahsen ULUDAĞ,4/A sınıfından Ege ŞAHİN katılmıştır.
Hürriyet İlkokulu Sınıf öğretmeni Selver Beyza DEMİR GÜZEL ve Şenay BALABAN, okulumuz 4.sınıf öğrencileri Ege ŞAHİN ve Seyda Ahsen ULUDAĞ İtalya Bagheria şehrinde yapılan proje çalışmalarına katılmıştır.
Proje çalışmaları sırasında öğretmenler ve öğrenciler şehrin tarihi, coğrafi ve kültürel yerlerini görebilmenin yanında ülkenin eğitim-öğretim sistemleri hakkında bilgi edinmişlerdir. Hareketlilik hakkında bilgi veren Hürriyet İlkokulu sınıf öğretmeni Şenay BALABAN; "Young Enterprising Students' adli projemiz Erasmus Ana Eylem 2 – Yenilik ve İyi Uygulama Değişimi için İşbirliği (KA2) altında yer alan Stratejik Ortaklıklar kapsamında hibe almış bir projedir .Proje kapsamında İtalya Bagheria şehrinde yapılan proje toplantısı mesleki deneyimim için önemli bir adım olmuştur.Eğitim ortamında geçirdiğimiz zaman zarfında mesleki deneyim kazandırdı ve meslektaşlarımız ile proje faaliyetleri süresince verimli vakit geçirdik.Arkadaşlığın dili,dini olmadığını öğrencilerimiz de bizler de yaşayarak tecrübe etmiş olduk." dedi.
Hürriyet İlkokulu Sınıf öğretmeni Selver Beyza DEMİR GÜZEL; proje kapsamında iki(2) öğrencimiz ve iki öğretmenimiz İtalya öğrenci hareketliliğine katılmıştır. "Proje çalışmaları kapsamında farklı aktivitelerde yer alan öğrenci ve öğretmenler ülkenin kültürünü yakından tanıma fırsatı bulmuşlardır.Bu hareketliliğe katılmak hem bireysel hem de mesleki anlamda pek çok olumlu değer kazandırdı.Gördüklerimi,izlenimmlerimi okulumdaki meslektaşlarım,velilerim ve öğrencilerim ile paylaştım. Ayrıca Erasmus+ projesi kapsamında katıldığımız bu hareketlilik gerek öğrencilerin gerekse biz öğretmenlerin dil ve kişilik gelişimimize çok katkı sağlamıştır." dedi.